Artikler » Diablo 4 introducerar sin senaste klass: Necromancer

Diablo 4 introducerar sin senaste klass: Necromancer

Diablo 4 introducerar sin senaste klass: Necromancer last ned

Blizzard har precis släppt sin kvartalsuppdatering där de pratar om de nya sakerna som kommer till den senaste installationen i Diablo-världen. Det var inte heller en liten uppdatering de valde att komma med den här gången. De har annonserat sin senaste klass, som nu är en gammal bekant i spelet. I den här artikeln välkomnar vi officiellt Necromancer-klassen, som tillhör de fyra andra klasserna som redan har publicerats - Barbarian, Druid, Rogue och Sorcerer.


Utöver den besvikelse som var Blizzards försök att ta ut Diablo-spelen på mobilmarknaden , finns det nu (kanske) slutgiltigt hopp för fans av franchisen.



Välj mellan fyra olika sätt att spela när du når maxnivån


Necromancers låter spelaren välja mellan fyra spelstilar, som följer det mörka nekromantiska temat och samtidigt gör spelupplevelsen ganska unik, beroende på vad du är mest inne på. De fyra spelstilarna är följande:


 


Ben


Necromancer kan dra ut benbitar ur lik på marken, som de sedan kan kyla mot sina fiender. Diablo-teamet har tittat tillbaka på tidigare varianter av klassen för att hitta ikoniska förmågor som de kan implementera på nytt i detta moderna universum. Det kommer därför säkert att glädja många spelare att höra att Bone Spirit och Bone Prison båda är tillbaka i Diablo 4. Bone Prison har uppdaterats för att vara cirkulär istället för linjär, vilket kan skapa några mycket intressanta spelelement om du tar tid på dina förmågor rätt. Bone Spirit tar all din intjänade energi och använder den i en enorm attack, som exploderar och träffar alla fiender i ett område till stor skada. Bennecromancers är särskilt starka eftersom de kan styra och kontrollera stridens gång, genom att bokstavligen begränsa fiendernas rörelser och genom att göra kolossal skada.


 


Mörker


The Necromantics of Darkness får sina krafter från de mörka delarna av världens magi. Mörk magi är oftast DoT (skada över tid, eller skada över tid), vilket innebär att du kommer att behöva bygga lite rustningar och hälsa för att hålla längre än dina fiender. Å andra sidan innehåller många av de mörka förbannelserna CC-effekter (crowd control), som hjälper dig att döva eller stoppa fienderna innan de når dig, samtidigt som de kastar runt dig med de otäcka förbannelserna. Hittills har vi sett Decompose and Blight som två av huvudförmågorna under denna spelstil. Decompose hjälper dig att passivt få ut skelett på slagfältet och slåss för dig, medan Blight är en liten boll av energi som du kastar över fiender medan förbannelsen lämnar området bakom sig oheligt och giftigt.



Blod


Necromancers som använder blodmagi påminner mest om vampyrer. De attraherar fiendernas blod och livets väsen, och gör därmed långsamt sina fiender svagare, samtidigt som de själva blir starkare. Blodnecromancers är därför också ofta bra på att hålla sig vid liv, så länge det finns gott om fiender att 'läka' på. Diablo-teamet har släppt två förmågor som de flesta blodmagiker kommer att uppskatta; Blodsvall och bloddimma. Blood Surge stjäl lite blod från omgivande fiender, som sedan träffar området runt necromancern i en explosion av blodmagi - ju fler fiender du träffar med förmågan, desto mer skada kommer blodvågen att göra. Blood Mist tar bort din kroppsliga existens och lämnar ett blodigt dis i luften - medan du i detta tillstånd kan röra dig fritt genom horder av fiender. När du springer runtmellan dina fiender dränerar du dem också långsamt för deras blod, vilket alltså läker dig utan att du kan ta skada.


 


Armé


Armén är förmodligen den spelstil som de flesta förknippar med necromancer. Mycket lik både Necromancer- och Witch Doctor-klasserna från Diablo 3, den här spelstilen handlar om att skapa så många odöda ämnen på kortast möjliga tid. Med armén omkring dig är du aldrig ensam på slagfältet – i själva verket handlar det inte längre om att du gör stor skada på dina fiender, utan om att din armé blir större och starkare i takt med att striden pågår. När necromanceren kallar sina skelettsubjekt görs detta genom två enkla knappar. Förbi är de dagar då alla tillgängliga knappar var fyllda med påkallande trollformler. Denna förenkling är något som vi tror kommer göra spelarna superglada i längden. En knapp kallar fram alla dina skelett och den andra kallar fram din golem, vilket är en jättemonstrositet.



Kommer Necromancer-klassen att sticka ut från de andra klasserna?


Necromancer verkar vara en polerad version av Necromancer-klassen från Diablo 2 och Diablo 3. Med Diablo 4:s fokus på onlineupplevelser mellan olika spelare bör Necromancer (och de andra klasserna, för den delen) inte ses som en unik enhet, men som en pusselbit som tillsammans med andra spelstilar kommer att skapa nya unika spelupplevelser.


Vi är säkra på att dessa läskiga magiker klarar av de andra klassernas identiteter och spelstilar och kommer att bli en av spelarnas absoluta favoriter. Vad tycker du om den nya Diablo-klassen?