Artikler » Därför måste du som ett företag investera i en mottaglig webbplats

Därför måste du som ett företag investera i en mottaglig webbplats

Därför måste du som ett företag investera i en mottaglig webbplats last ned

Vet du vad lyhörd webbdesign är? Har ditt företag en webbplats? Vill du ha fler kunder i verksamheten? Alla dessa frågor kan relateras till en mottaglig webbplats.

Om du som företag är osäker på varför du borde investera pengar på en mottaglig webbplats, ta bara den här artikeln.

Vad är lyhörd webbdesign?

Responsiv webbdesign innebär helt enkelt att din webbplats är användarvänlig och kan läsas på alla enheter, inklusive mobiler, smartphones, surfplattor och liknande. Responsiv webbdesign säkerställer att din webbplats anpassar sig till varje enhetens skärm för att göra sidan så användarvänlig och läsbar som möjligt.

Läs mer om responsiv webbdesign på webbsidan för webbdesign.

Det är användarvänligt

Den bästa anledningen till att investera i en mottaglig webbplats är att den är extremt användarvänlig för dina besökare och kunder. Istället för att bli hälsad av en webbplats som verkligen inte ser väldigt bra ut på mobilen, ser de istället en webbplats som passar perfekt på skärmen så att de kan läsa och förstå vad som är tillgängligt.

Dina besök från mobiler och surfplattor kommer inte att gå förlorade

Många studier visar att en webbplats som inte är mobilvänlig / mottaglig förlorar många besökare. Och bland dessa besökare kan det finnas många kunder du saknar. Därför finns det en bra anledning att ha en webbplats som fungerar optimalt på de olika enheterna om du vill se till att du "fånga" så många kunder som möjligt med din företags hemsida. Det betalar helt enkelt inte för dig på sikt att ha en webbplats som inte är mottaglig. Det kommer att kosta dig mycket pengar.

Google lägger till ett större värde för din webbplats

Förutom att vara ett stort plus för användarna på din webbplats, lägger sökmotorn Google mycket värde till din webbplats om det är mottagligt. Och värdet från Google är alltid något du som webbplatsägare kan använda. Det betyder att du kommer att ha samma sak i sökresultaten, vilket ger dig fler besökare - och därmed fler potentiella kunder. Den stora majoriteten av en webbplats besökare kommer från Google, varför det är en mycket bra idé att vara "goda vänner" med sökmotorn om du vill göra dig själv hoppas att ha många besök på din webbplats i framtiden.