Blogg » Kundklubbar och medlemsfördelar för spel online

Inom många branscher har fler och fler företag börjat använda sig av så kallade kundklubbar där företagets kunder kan skapa ett medlemskap hos företaget. Ett medlemskap innebär oftast att du registrerar dig som trofast kund hos företaget och därmed får ta del av särskilda förmåner. Det är inte bara klädmärken och restauranger som använder sig utav medlemssystem, även online casinon världen över har utvecklat kundklubbar.

Kundklubbar och online casinon

Kundklubbar inom online casinovärlden är bland annat till för att plattformen ska kunna ge sina kunder den bästa servicen, unika erbjudanden och fördelar som gratissnurr och Folkeautomaten 2020. Gratis är gott tycker vi, så visst är det lockande! Andra fördelar som kan ta del av genom att registrera ett medlemskap hos ett online casino är att man kan ta del av nyheter och uppdateringar – före alla andra. Att registrera ett medlemskap hos en så kallad kundklubb, eller lojalitetsprogram som vissa kallar det, kan alltså vara lönsamt för den trogne spelaren. Att bli medlem i en kundklubb brukar vara både snabbt och enkelt, och görs direkt via online casinots egen hemsida. Som medlem kan du ofta få lojalitetspoäng, som du samlar in varje gång du spelar ett spel. Poängen kan du sedan använda på uppgraderingar och gratissnurr när du spelar.

Varför ska man registrera sig?

Kundklubbar och lojalitetsprogram har som syfte att ge kunderna det där lilla extra. Det är som en belöning till dig för att du väljer just det företaget. Dessutom ger det en möjlighet för företaget att lära känna sina kunder lite bättre, genom att du som kund registrerar dig hos dem. Vilka uppgifter som krävs för att registrera ett medlemskap är individuellt och varierar från företag till företag.

En kundklubb gynnar alltså dig som medlem i och med att du får ta del av nyheter, bonusar, rabatter, möjlighet till att samla poäng med mera. Men det gynnar även företaget som får ta del av information om vilka deras kunder är, samt möjlighet för att stärka kommunikationen mellan företag och kunder. Många kundklubbar ger dig som kund möjlighet för att tycka till och exempelvis recensera olika tjänster eller produkter. Det här görs för att företaget i sin tur ska kunna förbättra dessa. 

Ofta vill företaget involvera och engagera sina kunder, så att kunden känner sig uppskattad och sedd. Och vem vill inte känna sig just uppskattad och sedd?! Du som kund får en VIP-behandling från företaget i utbyte mot att du är lojal mot företaget och väljer deras produkter. Kundklubbar skapar alltså ett starkare band mellan företag och kunder och ger fördelar åt bägge parter!